خیریه نیکوکاران شریف
english

با کمک کردن به صندوق خیریه به خودتان کمک کنید!

با کمک کردن به صندوق خیریه به خودتان کمک کنید!

در مطلب قبلی در مورد ارتباطِ کاملا مستقیم شادی و کمک به دیگران با شما سخن گفتیم. اشاره کردیم که نوعِ خاصی از کمک کردن مثل کمک به صندوق خیریه می‌تواند تاثیر بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای بر سلامت روح و جسم شما داشته باشد. در رابطه با این موضوع ۱۰ دلیل قابل ارائه می‌باشد که پنج مورد اول در مطلب قبلی گفته شد. توصیه می‌شود نگاهی به مطلب قبلی بیاندازید.

+++ پیشنهاد شریف: این کمک به خودتان بازمی‌گردد.(بخش اول)

اکنون به ارائه پنج دلیلِ دوم می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

کمک کردن شخصیت و هویت شما را تقویت می‌کند و توسعه می‌دهد.

زمانی که ما مشغول به کمک کردن به یک صندوق خیریه می‌شویم و خود را متعهد و موظف به این کار می‌دانیم، شخصیت ما در همان لحظه در حال توسعه فردی است. هویت جدیدی که پیدا می‌کنیم بسیار در روحیه ما تاثیرگذار خواهد بود. این نوعِ خاص از کمک به دیگران، چنان در رشد و بالندگی شخصیتی و هویتی ما تاثیر گذار است که گاها ترک همچین عادتی برای ما بسیار سخت خواهد بود. از نظر روان‌شناسی، کمک به یک صندوق خیریه علاوه بر اینکه باعث می‌شود شما به طور هدفمند کمک کنید، به ذهن شما کمک می‌کند این نظام و هدفمندی را در تمام ابعاد شخصیتی خود اعمال کنید. چه کمک شیرینی! هم به دیگران و هم به خودتان!

شما به عنوان یک فرد بخشنده شناخته خواهید شد.

زمانی که به یک صندوق خیریه کمک می‌کنید، همه شما را به عنوان فردی بخشنده خواهند شناخت. اینکه دیگران ببینند شما حاضر هستید حتی بیشتر از سهم خود به دیگران کمک کنید، قطعا وجهه‌‌ای محترمانه و متواضعانه برای شما ایجاد می‌کند. از طرفی یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که این مساله برای شما به همراه دارد، این است که دیگران می‌توانند روی شما و شخصیتتان حساب کنند. شما قطعا قابل اعتماد شناخته خواهید شد. همه‌ی این موارد مستقیما تاثیر به ‌سزایی بر افزایش اعتماد به نفس شما خواهند داشت. اینکه بدانید این بخشندگی چنین نتایجی برای شما به همراه دارد، باعث می‌شود هرگز از ادامه‌ی این راه پشیمان نشوید.

کمک کردن تاثیر مستقیم بر اعتماد به نفس و در نتیجه موفقیت در زندگی خواهد داشت.

به دلایل مختلفی که تا کنون هم اشاره شد، کمک به صندوق خیریه در اعتماد به نفس شما تاثیر کاملا مشهود و بارزی دارد. اما این تنها مزیت این کار برای شما نیست! افزایش اعتماد به نفس مستقیما در روند زندگی شما و تاثیرگذاری شما در زندگیتان دخالت دارد. کمک کردن به دیگران باعث می‌شود بتوانید تاثیرگذاری خود بر دیگران را افزایش دهید. محققان معتقدند اعتماد به نفس مانند یک پیش‌بینی کننده برای موفقیت عمل می‌کند. پس راه موفقیت شما هم باز شده است.

کمک نکردن به دیگران قطعا باعث ایجاد استرس در شما می‌شود.

افراد بسیار زیادی هستند که توانایی کمک به دیگران را دارند اما گاها از انجام این کار خودداری می‌کنند. از لحاظ علمی، دانشمندان دریافته‌اند که خسیس و تنگ‌نظر بودن، باعث آزاد شدن کورتیزول در بدن می‌شود. این مساله یک نشانه‌ی روان‌شناسی از استرس و فشار روحی است. پس برای مثال کمک به صندوق خیریه جدا از تمام مزایای روحی، روانی و جسمی که به همراه دارد، مانع از ایجاد استرس و فشار روانی بر شما خواهد شد.

کمک کردن باعث افزایش مهارت و تجربه شما می‌شود.

اگر کمی عملی به این موضوع نگاه کنیم، قطعا درمی‌یابیم که کمک به یک صندوق خیریه و مشارکت در کارهای داوطلبانه باعث افزایش تجربه ما در زندگی می‌شود. این مساله مهارت‌های ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و حتی ما را به سمت کسب مهارت‌های بیشتر تشویق می‌کند. تمامی مهارت‌هایی که از این طریق به دست می‌آوریم، تاثیر مستقیم بر تجربه زندگی ما خواهند داشت. اکنون با کوله‌باری پر از تجربه و مهارت می‌توانیم در مدیریتِ امور زندگی خود، ماهرانه‌تر عمل کنیم.

زمان آن رسیده است که شک و تردید را کنار بگذارید! با وجود این همه مزیت که تمامی آن‌ها در اثر کمک به دیگران است و قطعا به خودتان بازمی‌گردد، شاید بهتر باشد هم اکنون کمک به خودتان را شروع کنید. اگر هنوز اهداف مشخصی برای خود در نظر ندارید، بگذارید ما به شما کمک کنیم! بنیاد خیریه نیکوکاران شریف همواره در راه کمک به دیگران پیشرو می‌ماند.

بیشتر بخوانید

کمک به بچه های سرطانی

کمک به یتیمان

کمک به کودکان کار

شما با جستجو “صندوق خیریه” به این مطلب دست پیدا کرده‌اید. در صورتی که مایل به بازدید از سایر مطالب هستید، کلمات زیر را در قسمت جستجو بررسی کنید.

کمک به صندوق خیریه، کمک به خودتان، شادی، خوشحالی، ارتباط شادی و کمک به دیگران، کمک به صندوق خیریه و تاثیراتش، صندوق خیریه و اثرات آن بر سلامت بدن، سلامت روحی و صندوق خیریه، تاثیر کمک به صندوق خیریه در روح و روان، اثرات مسرت بخش نیکی، تقویت شخصیت و هویت با کمک به صندوق خیریه، بخشندگی با کمک به خیریه، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد استرس، افزایش مهارت با کمک به صندوق خیریه، آگاهی از فعالیت‌های صندوق خیریه، صندوق خیریه چقدر موثر است، آیا کمک به صندوق خیریه در آرامش روحی ما تاثیری دارد، مزیت کمک به خیریه، معایب کمک نکردن به صندوق خیریه، wkn,r odvdi .