خیریه نیکوکاران شریف

برای چیدن میوۀ شادی، درخت امید می‌کاریم!

برای چیدن میوۀ شادی، درخت امید می‌کاریم!

صبح روز یکشنبه، ۱۵ اسفند۹۵، جمع کثیری از مددجویان تحت پوشش بنیاد خیریه نیکوکاران شریف در یک اقدام فرهنگی گسترده با کاشت نهال، روز ملی درختکاری را گرامی داشتند.

ایتام و بانوان سرپرست خانوار ساکن در تهران، ورامین و روستاهای اطراف در ساعت ۸:۳۰ صبح یکشنبه پس از اجتماع در دفتر مرکزی بنیاد، با بسته‌های صبحانه که برای این عزیزان تدارک دیده شده بود؛ پذیرایی شده و سپس با چندین دستگاه اتوبوس اختصاصی به بوستان نهج‌البلاغه روانه شدند.

این بوستان که در منطقۀ ۲ شهرداری تهران قرار دارد؛ با واقع‌شدن در کنار رودخانه و شیب اطراف آن، داشتن شکل طبقاتی و مناظر بکر و طبیعی، محل بسیار خوبی برای گذراندن یک روز پرخاطره و فراموش‌نشدنی بود تا در کنار تجربۀ یک اردوی فرهنگی، از آلاچیق‌ها و فضای بسیار زیبای این مکان بهرۀ لازم را ببرند.

این اقدام فرهنگی که با تعامل و همکاری صمیمانۀ جمعی از مسئولین و مهندسین شهرداری و تلاش دسته‌جمعی مددکاران و مدیران بنیاد خیریه انجام شده بود، از سوی مددجویان این مجموعه بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

دختران و پسران شرکت‌کننده با راهنمایی‌های مسئولین فضای سبز بوستان در گودال‌های از پیش آماده شده، نهال‌های چنار و صنوبر کاشتند و پس از ریختن خاک و کود، آن‌ها را آبیاری نمودند.

روز درختکاری

این عزیزان کوچولو با نوشتن آرزوهای خود در برگه‌های کاغذ و آویختن آن‌ها به شاخه‌های نهال‌های کاشته‌شده برای برآورده شدن آن‌ها دعا کردند. مددجویان پس از ساعاتی گشت‌و‌گذار، شادی، تفریح، صرف ناهار و نوشیدنی در این مکان دلچسب و رؤیایی به منازل خود بازگشتند.

سرکار خانم دکتر شیوا محمدی‌نیک، مدیرعامل این مؤسسۀ مردم‌نهاد، ضمن سپاس از تلاش همه مددکاران و نیکوکاران برای اجرای هر چه غنی‌تر اردوهای فرهنگی بنیاد اعلام کرد: «کاشت درخت در دین اسلام از ارزش بالایی برخوردار است. چه خوب است از همین حالا حفظ محیط زیست و اهمیت‌دادن به منابع طبیعی را به کودکان آموزش بدهیم تا این عزیزان علاوه‌بر مراقبت از نعمت‌های خداوند، از زیبایی‌ها و ثمرات آن بالاترین بهره را ببرند.»

اعضای خانوادۀ نیکوکاران شریف امسال نیز هم‌چون سنوات گذشته، روز ملی درختکاری را گرامی داشتند. ایتام تحت پوشش پس از کاشت نهال یک‌صدا گفتند: «لبخند حق کودکان است. ما امروز درخت امید می‌کاریم تا فردا از آن میوۀ شادی بچینیم. ما را در به‌بار‌نشاندن این درخت یاری کنید!»

روز درختکاری