خیریه نیکوکاران شریف

عیادت نیکوکاران از امیرمحمد او را به ادامه زندگی امیدوارتر نمود.

عیادت نیکوکاران از امیرمحمد او را به ادامه زندگی امیدوارتر نمود.

پاییز، فصل باشکوه برگ‌ریزان، آرام‌آرام برای رفتن آماده می‌شود و شاید ماندن چند شاخه از درختی که روزگاری با سایه و میوه‌های خوشمزه‌اش از رهگذران آن مسیر پذیرایی می‌کرد؛ صحنۀ قشنگی نباشد! شاید بهتر باشد به این فکر کنیم که باید به او فرصت داد تا پس از استراحتی کوتاه با جوانه‌ها و شکوفه‌های رنگارنگ، بار دیگر زیباییش را به رخ طبیعت بکشد.

در میان باغچۀ کوچک نیکوکاران “امیرمحمد” کودک مبتلا‌به سرطان خون یکی از آن نهال‌های کوچکی بود که اگر دستان توانا و مهربان نیکوکاران تکیه‌گاه درد و رنج طاقت‌فرسای او نمی‌شدند، در همان روزهای آغازین شروع این بیماری هولناک، تنِ نحیف او به شدت دستخوش خزان می‌شد.

پدر امیرمحمد دو سال پیش بر اثر برق‌گرفتگی دار فانی را وداع گفت و مادر در کنار مراقبت از مادر شوهر سالخورده، سرپرستی هفت فرزند قد و نیم قد را برعهده گرفت. در روزهای بسیار سخت زندگی با نبود هیچ‌گونه پشتوانۀ مالی برای پرداخت اجاره‌بها و تأمین خرج و مخارج زندگی، هزینۀ درمان پسر پنج‌ساله‌اش کمر او را خم کرده بود.

نیکوکاران بنیاد خیریه نیکوکاران شریف برای سرِ پا نگه‌داشتن بنای این زندگی و درمان این کودک، با تحت پوشش درآوردن آن‌ها و دلجویی و عیادت از این کودک معصوم که شاید از بیماری خود جز درد و رنجش هیچ نمی‌دانست با کمک‌های مادی و معنوی خود (با پرداخت هزینه های درمانی، اهدای آذوقه و چندین نوبت سبد کالا، وسایل گرمایشی، پوشاک زمستانی، کمک‌های نقدی، پرداخت بدهی ها و تهیه سایر وسایل و مایحتاج مورد نیاز) این خانوادۀ پرجمعیت را به زندگی امیدوارتر نمودند.

به گزارش واحد حمایتی بنیاد که روند درمان او را پیگیری می‌کنند، وضعیت عمومی این کودک که مراحل شیمی درمانی را به تازگی آغاز کرده، خوب است اما کمک‌های مادی نیکوکاران، تحمل و درمان قطعی بیماری امیرمحمد را برای این پسر کوچک و یتیم قابل تحمل‌تر می‌کند.