خیریه نیکوکاران شریف

شب عاشقان بی دل

شب عاشقان بی دل

? شرحه شرحه نام زیبایت به آب افتاده است
ماه گویی با یتیمان بی قراری می کند

ایام سوگواری سیّد الامم ، رامرد راستین اراده آخرین پیامبر الهی ، حضرت علی بن ابیطالب (ع) تعزیت باد .

… و اما بعد

نمی ‌توان از نقش زمان و مکان و شرایط و آداب و ضوابطی که توصیه و سفارش شده است، غافل بود؛ زیرا این شرایط، مجموعا وضعیتی را به وجود می ‌آورد که انسان با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری درخواست خود را مطرح می ‌نماید؛ یعنی امکان خلوص و حضور قلب را برای دعا کننده فراهم می ‌آورد و در نتیجه، راه استجابت دعا، مهیا می ‌گردد.
در اسلام، شب‌هنگام از ارزش و جایگاه خاصی، نسبت به سایر اوقات شبانه ‌روز، برخوردار است؛ به طوری که در روایات اسلامی، اذکار و اعمال ویژه ‌ای چون نماز شب، بدان اختصاص یافته است. با این توضیح، هنگامی که خداوند در سوره قدر می‌فرماید: «انا انزلناه فی ‌لیله‌ القدر» ارتباط میان نزول برکات و آیات الهی، شب و قدر بخوبی معلوم می‌ شود و نیز ارزش توسل و تمسک به خداوند در این وقت عزیز و تاثیری که می ‌تواند در استجابت دعا و رفع حوایج و نیازها داشته باشد، مشخص می ‌گردد؛ به همین خاطر، در روایات وارد شده است که مؤمنان، بخصوص شب را که در قله این اوقات قرار دارد، غنیمت دانسته و با شب زنده‌د اری، و سحرخیزی، دست نیاز به درگاه ایزد یکتا برمی ‌دارند و حاجت خود را طلب می ‌نمایند و از برکات معنوی و مادی و فیض رحمانی و قدسی برخوردار می ‌گردند؛ بدین لحاظ، ارتباطی محکم میان عبادت و شب به طور عام و شب ‌قدر به نحو خاص برقرار است.
در واقع شب قدر، زمان بسیار مقدس و ویژه ‌ای است که برکات و نزولات آسمانی، از جمله فیض معنوی و رحمانی، شفا و استجابت دعا، شامل حال انسان نیایشگر و نیازمند می‌گردد. چنین زمانی، طبق آیات قرآنی و روایات اسلامی، در ماه مبارک رمضان و یکی از شب ‌های نوزدهم، بیست‌ و یکم و بیست ‌و سوم این ماه عزیز دانسته شده است که توسل و تمسک به پروردگار در این شب ‌ها می‌تواند نتیجه مطلوب را، که همان استجابت دعاست، برای انسان به ارمغان آورد.

التماس دعا