خیریه نیکوکاران شریف

حضور مددجویان بنیاد در دومین جشنواره قصر و قمصر

حضور مددجویان بنیاد در دومین جشنواره قصر و قمصر

در پی تلاش “بنیاد شریف” برای ارتقای سطح فرهنگی مددجویان تحت پوشش، روز پنج‎‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ از ساعت ۱۸ الی ۲۱:۳۰، جمعی از مددکاران واحد حمایتی و عزیزان تحت پوشش، اعم از زنان سرپرست خانوار به همراه دختران و پسران خود، با حضور در «دومین جشنوارۀ گلاب‌گیری قصر و قمصر» ضمن لذت‌بردن از فضای باغ موزۀ قصر  شهر تهران، از برنامه‌های در حال اجرای آن استفاده نمودند.
این جشنواره که با هدف آشنایی هر‌چه بیش‌تر شهروندان با آیین‌ها و سنت‌های دیرین و اصیل ایرانی برگزار شده، همه روزه با گل‌های تازۀ قمصر کاشان به احیای آیین سنتی گلاب‌گیری می‌پردازد.
علاوه‌بر این ۸۰ غرفه و سیاه چادر از شهرهای مختلف کشور با فروش محصولات خود (صنایع دستی، دم‌نوش‌ها، عرقیجات، داروهای گیاهی، سوغات محلی، زیور آلات، غذاهای سنتی و …) در رونق‌بخشیدن به این جشنواره نقش مهمی را ایفا کردند.
هم‌چنین هنرمندان صدا و سیما هر شب با اجرای موسیقی محلی و مراسم آیینی اقوام ایرانی لحظات بسیار شاد و ماندگاری را برای میهمانان تدارک دیدند.
سرکار خانم دکتر شیوا محمدی‌نیک، بانی مؤسسۀ مردم‌نهاد «بنیاد شریف»، طی گفت‌و‌گوی کوتاهی اظهار داشت: «این جشنواره‌ها که با بهره‌گیری از خِرَدِ جمعی و نیز همت و برنامه‌ریزی‌‌های بسیار وسیع و رَوِشمند مسئولین مربوط به آن حوزه برگزار می‌شوند؛ بسیار ستودنی هستند و حیف است که از این فرصت‌ها برای تقویت ادبیات عامه و حفظ تمدن سرزمینمان استفاده کافی برده نشود.»
این اردوی چندساعته حاصل تلاش و برنامه‌ریزی چند روزۀ واحد حمایتی و بخش روابط عمومی “بنیاد شریف” بود و مساعدت همه‌جانبۀ مددکاران در تهیۀ وسیلۀ ایاب و ذهاب رایگان برای این دوستان، تدارک شام، نوشیدنی، میوۀ تازه، تنقلات و آبمیوه بخش کوچکی از شایسته‌ترین خدمات رفاهی به خانواده‌های بی‌بضاعت بنیاد است که مثل گذشته با استقبال بسیار خوب مددجویان روبرو شد.