خیریه نیکوکاران شریف

با همت نیکوکاران یک عروس دیگر به خانه بخت می‌رود.

با همت نیکوکاران یک عروس دیگر به خانه بخت می‌رود.

صحبت اهدای جهیزیه که می‌شود، انگار مراسم عروسی خود نیکوکاران در پیش است!

هر کدامشان با دنیایی از عشق، با دریایی از مِهر … برای ساختن یک آشیانۀ کوچک و زیبا، توشه‌ای فراهم می‌آورند. یکی با یک سرویس تفلون، یکی با یک دستگاه یخچال و آن دیگری با سجاده‌ای خوشبو که پیچ و تاب حاشیه‌های سوزن‌دوزی‌شده‌اش بوی مِهر خدا را بدهد!

مادر نوعروس مددجویمان، که مدت مدیدی است با بیماری هولناک سرطان دست و پنجه نرم می‌کند با دو دختر جوانش در منزل بانوی سالمندی زندگی می‌کند و به پرستاری از صاحب‌خانه مشغول است تا بی‌سرپناهی، او و فرزندانش را آوارۀ کوچه و خیابان نکند. امرار معاشش گرچه به سختی انجام می‌شود اما تصور اینکه در همین چند روز آینده دخترش، آیدا، را با کمک نیکوکاران به خانۀ بخت می‌فرستد او را خوش‌حال و سرِ پا نگه داشته است!

نیکوکاران و مددکاران بنیاد خیریه نیکوکاران شریف روز دو‌‌شنبه، ۹ اسفند ۹۵، با تهیه جهیزیه که شامل یک دستگاه یخچال، ماشین لباسشویی، ویترین، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، اتو، کیف، پیراهن مجلسی، سرویس تفلون، آرام‌پز، چادر و جانماز، کیف، کاسۀ پیرکس، اجاق‌گاز و مقادیری لوازم آرایشی و بهداشتی بود، این نوعروس را که از داشتن سایۀ پدر محروم است؛ با شادی به خانۀ بخت فرستادند.

سرکارخانم دکتر شیوا محمدی‌نیک، بنیانگذار این مجموعۀ خیریه برای این زوج جوان آرزوی خوشبختی نمود و اظهار داشت: «برای احیای سنت نیک و حسنۀ ازدواج و هم‌چنین زمینه‌سازی برای ازدواج جوانان این مرز و بوم به‌ویژه خانواده‌های بی‌بضاعت با هر بودجه و توان مالی که بنیاد خیریه نیکوکاران شریف داشته باشد؛ تلاش خواهیم کرد.»