خیریه نیکوکاران شریف

برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع دستی و هنرهای تجمسی ایتام و زنان سرپرست خانوار در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش

برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع دستی و هنرهای تجمسی ایتام و زنان سرپرست خانوار در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش

پانزدهم اسفند 93، مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش شاهد هنرمندی دستان کوچک و مهربان ایتام و نیزهنرنمایی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف بود.

a2

این نمایشگاه که از ساعت 10صبح تا 8 شب در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش واقع در خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به پارک وی تهران برپا شده بود، شاهد استقبال بی نظیر و بسیار گرم شهروندان تهرانی بود.

حضور ورزشکاران و مربیان محبوب تیم ملی فوتبال امید کشورمان جناب آقایان محمد مایلی کهن، محمد خاکپور، هادی طباطبایی، نبی ا… باقری ها و هنرمندان صدا و سیما جناب آقای امیر حسین مدرس و دوست عزیزمان جناب آقای عطریان از مدیران تولید شبکه سه سیما و همین طور سرکار خانم جرجانی که به نمایندگی از طرف جناب آقای امرودی معاونت محترم دکتر قالیباف و آقای کریمی شهردار محترم منطقه 6 تهران در این نمایشگاه حضور داشتند، موجب شادی و شعف فوق العاده ای در میان میهمانان و بازدید کنندگان شدند.

DSC_5867

DSC_6131

DSC_6042

DSC_6212

از طرف شهرداری منطقه 6 تهران تعدادی کارت هدیه، یک دستگاه لپ تاپ ، یک دستگاه کامپیوتر ، یک دستگاه دوچرخه و دو دستگاه ماشین کنترلی به عزیزان نیازمند اهدا شد.

حامیان و بازدید کنندگان با اهدای هدایای نقدی و غیرنقدی از جمله پوشاک دخترانه و پسرانه، انواع اسباب بازی و… ایتام و کودکان نیازمند را مورد لطف قرار دادند. آنها ثابت کردند در دنیای دود و آهن امروزی و هیاهوی نگاههای فراموش شده هنوز دستان سخاوتمند زیادی در دورو برمان وجود دارند که با اندک اشاره ای حتی در سرمای سوزناک روابط زندگی کنونی، از جیبها بیرون می آیند و ثابت می کنند که هنوز عشق و عاطفه در میان مردم خونگرم کشورمان غوغا می کند!

DSC_5895

DSC_5984

IMG_4454

در “ارمغان شریف” غرفه هایی همچون بیمه سامان، محصولات بهداشتی و آرایشی، کیف و کفش، گلها و تاج گلهای کریستالی فوق العاده زیبا، شیرینی و غذاهای خانگی، ظروف زیبای پتینه کاری شده، سفره هفت سین به همراه عروسک حاجی فیروز، گل و گیاه تزئینی به همراه کودهای ارگانیک، شرکت داشتند.

در ایستگاه آرزوها، شکوفه های دوست داشتنی بنیاد آرزوی زیبا و دست یافتنی خود را در میان بالهای پروانه ها و جعبه های کاغذی نوشته بودند.

DSC_5876

DSC_5886

در ایستگاه نقاشی و کاردستی دستان کوچک و هنرمند این عزیزان با استفاده از مدادهای رنگی و شمعی و نیز خمیر بازی، خالق آثار هنری نابی شدند که قشنگ ترین و پاک ترین احساسات کودکانه آنها را بر دلهای مهربان و بزرگ حامیان و بازدیدکنندگان منعکس می کرد.

بچه های هنرمند بنیاد خیریه در ایستگاه گریم، یکی دیگر از غرفه های دایر در “ارمغان شریف”، چهره کودکان بازدید کننده را با بهترین مواد تهیه شده به صورت رایگان، گریم می کردند.

DSC_5902

DSC_5880

در ایستگاه گل و گیاه، اطلاعات بسیار مفیدی در مورد نحوه تولید کود ارگانیک و پرورش گلها و گیاهان تزئینی در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

ایستگاه بازی، شادی، وسایل شعبده بازی و نیز کاردستی های رنگارنگ و بسیار جالب اوریگامی، میزبان کودکان، پدران و مادران بود.

در این نمایشگاه که هنر آشپزی زنان سرپرست خانوار به نمایش گذاشته شده بود. بوی غذاهای خانگی از جمله کوکو سبزی و سالاد تزار که حاوی ترشی آلبالو، سیب زمینی و تخم مرغ آب پز شده، خیار، گوجه فرنگی، کرفس، قارچ و کاهو بود، حال و هوای خاصی را به آن جا بخشیده بود. در بخش شیرینی پزی، هنر پخت قطاب، باسلق بلوبری، آناناس و آلوئه ورا و انواع شکلات به شهروندان عرضه شد.

DSC_6047

دوستان زیادی در اطلاع رسانی و برگزاری نمایشگاه “ارمغان شریف” با بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف همکاری داشتند که صمیمانه از آنها سپاسگزاری می شود: از جمله سرکار خانم رستم زاد، خبرنگار روزنامه اطلاعات و خانم هویت دوست، خبرنگار سایت البرز.

نظر خودتان را ارسال کنید