خیریه نیکوکاران شریف

بازگشت زائران کربلا در روز تولد امام حسین علیه السلام

بازگشت زائران کربلا در روز تولد امام حسین علیه السلام

قهرمانان شجاع و مردان قوی، حتی اگر روزی روی این زمین نباشند، در قلب ما زنده خواهند بود! آن قدر زنده و دوست داشتنی که در گرمای سخت طاقت فرسا برای بوییدن عطر یادشان، سختی فرسنگها راه دراز را همچو شربتی شیرین، گوارای وجودت کنی!

سالها آرزو، سالها انتظار زیارت قبر شجاع مردان کربلا دیری نپایید که از رؤیا به واقعیتی بدیع مبدّل شد و درست 24 اردیبهشت 94مددکاران و مددجویان بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف با مدیر عامل نازنینشان سوار بر پرنده آهنین به سوی دشت کربلا پرواز کردند.
هیجان و شوق لحظه طلایی گفتن لبیک یا حسین جان آن هم درست در کنار قبر شش گوشه او چند شبی بود که خواب ناز را از چشمانشان ربوده بود!
خدای من! این دلهای حاجتمند که سالها به داستان شهادت و آزادگی قهرمانان عاشورا گره خورده بودند، معجزه دیگری می خواستند!

IMG-20150526-WA0001
زائران ظهر با رسیدن به بغداد، برای استشمام عطر خوش حرم امام حسین(ع) با اتوبوس به سوی کربلا به راه افتادند در حالی که سر از پای نمی شناختند. گویی در آن لحظه تکرار نشدنی از شدت شوق، جان چکّه می کرد!
بعد از سه روز زیارت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل، جایگاه افتادن دستان قطع شده حضرت ابوالفضل، قتلگاه امام حسین(ع)، تلّ زینبیه، خیمه گاه اصحاب و اهل بیت امام و گودالی که امام حسین در آن افتاده بود، روزیکشنبه بچّه های بنیاد به کاظمین رفتند تا در آنجا به امام موسی کاظم (ع) و امام محمد باقر(ع) سلام کنند.
زائران در آنجا با خواندن نماز حاجت از باب الحوائج (امام موسی کاظم، امام محمد باقرو حضرت ابوالفضل(ع)) خواستار برآورده شدن حاجاتشان شدند.
یک روز بعد، در شهر نجف رؤیای سالها تمنّای زیارت همای رحمت به واقعیتی شیرین مبدّل شد. زائران با زیارت ضریح مقدّس حضرت علی علیه السّلام برای تک تک مقامهایی که در محراب مسجد کوفه و سهله بودند (از جمله حضرت نوح، جبرئیل، امام زمان و …) چهار رکعت نماز خواندند و با خدای مهربان و اولیای محبوبش راز و نیاز کردند.

811731795_17755
اگر چه وضع نامناسب کوچه ها و خیابانها در این کشور نفرین شده همه را آزار می داد اما نماز در مسجد کوفه و سهله که به روایتی امام زمان از یکی از آنها ظهور خواهد کرد، چه طعم شیرینی به این سفر می داد!
زیارت مسجد حنّانه، مسجد مسلم بن عقیل، زیارت اهل قبور قبرستان وادی السّلام بخش دیگری از این سفر به یاد ماندنی بود به خصوص برای آنان که ادّعا می کردند حتّی هنوز نتوانسته اند به زیارت امام رضایشان بروند!
در شب عید مبعث، در هتلی که زائران اقامت داشتند از طرف بنیاد مولودی زیبایی اجرا شد و در کنار شیرینی و شربت به رسم یادگاری از طرف مدیر بنیاد سرکار خانم دکتر محمدی نیک به همه مددکاران و مددجویان سجّاده، مهر و تسبیح اهدا شد.

IMG-20150526-WA0000
مدیر محترم بنیاد که با این کاروان همراه شده بود با بررسی کامل کیفیت اعزام کاروانهای زیارتی، ضمن آگاهی از نقاط ضعف و قوت این گونه سفرها تدابیر ارزشمندی را برای اعزام کاروانهای بعدی اندیشیدند. در این سفر برای اطمینان بیشتر، کلّیه وعده های غذایی با بالاترین کیفیت از آشپزخانه مرکزی تهیّه شدند. خانم دکتر محمدی نیک تمام سعی خود را به کار گرفتند تا سفر به کربلای معلّی یکی از بهترین سفرهای بنیاد باشد.
همه مددجویان در این سفر شیرین میهمان بنیاد بودند و دستان مهربان مدیری نازنین، سوغاتی های با ارزش و قشنگی را درون ساکهای مددجویان چید تا مددجویان در کنار بهره مندی از برکات زیارت، ارمغان این سفر را با شور و شعف بیشتری بین کودکان خود تقسیم کنند.
ساعت 9 شب جمعه بچّه های بنیاد در میان چراغانی زیبا، دود خوشایند اسپند، ذبح قربانی، شیرینی و شربت و پیام های تبریک به گرمی از این عزیزان استقبال کردند و پس از اجرای یک مولودی زیبا به مناسبت تولّد گلهای پرپرشده (امام حسین و سجاد (ع)، حضرت علی اکبر و حضرت عباس) که در ماه مبارک شعبان به دنیا آمدند، در حال و هوایی توصیف نشدنی پس از ده روز سفر با سوغاتی های دوست داشتنی و عکس دسته جمعی یادگاری که در بین الحرمین ( فاصله میان حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل) گرفته بودند به خانه های خود بازگشتند.

زیارتتان قبول”حق” باد

نظر خودتان را ارسال کنید